ترخیص کالا از از گمرک یکی از حیاتیترین و پیچیدهترین کارهایی است که بر سر راه صادرکنندگان یا واردکنندگان میباشد. برخی از اقلام را میتوانید با حداکثر اسناد ترخیص کنید. من جمله این گونه اقلام میتوان به مواد دارویی اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید.
طبق آیین نامه اجرایی ماده ۳۸ قانون، وارد کنندگان کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی در صورت تمایل به ترخیص کالا با استفاده از حداقل اسناد میتوانند با استفاده از حواله، درخواست ترخیص به روش حداقل اسناد را به بانک عامل منعکس کنند.
اهمیت اسناد در ترخحیص کالا
ترخیص کالا بدون اسناد کافی ممکن نیست و اسناد معتبر و کامل باید برای این مرحله داشته باشید. اسنادی که باید همراه خود داشته باشید:
فاکتور فروش. بارنامه، گواهی نامه مبدا، صورت حساب تمام اسناد. این اسناد نقش هویت و اصالت کالا را دارند و به گمرک این اطمینان را میدهد که ترخیص کالا به صورت صحیح و قانونی در حال انجام است.
برای سرعت بخشیدن به کار ترخیص میتوانید راه کارهایی را انجام دهید تا اسناد مورد نیاز را کاهش دهید. استفاده از اسناد الکتریکی، تجربه ترخیص کار یا اعتبار سابقه تجاری قوی، استفاده از سامانه های مدیریتی برای ترخیص کالا از جمله کارهایی هستند که می توانید انجام دهید.
برای ترخیص کالا از گمرکات ایران بهتر است با کارشناسان ما در بازرگانی ماهک در تماس باشید.
ترخیص کالا با کمترین اسناد
برای ترخیص دارو با حداقل اسناد، شرکت وارد کننده پس از این که کالای مورد نظرش وارد گمرک شد درخواست خود را به صورت کتبی ارائه می دهد پس از بررسی های اولیه که توسط گمرک انجام میشود تمام کمبود ها و شرایط خواص بودن کالا بررسی میشود و بنا بر تشخیص رئیس واحد و مدیر بخش، کل مجوز ها صادر میشود. توجه داشته باشید ترخیص کالا با حداقل اسناد دارای اولیت بندی هستند، اولویت ترخیص با داروهای کم یاب و یخچالی که باید در شرایط دمایی خواص نگهداری شوند است.
اهمیت انتخاب شرکت های خدمات دهنده ترخیص کالا
انتخاب یک شرکت معتبر و حرفه ای برای ترخیص کالا نقش بسیار مهمی در تسهیل فرایند ترخیص کالا را خواهد داشت. بازرگانی ماهک با داشن کارشناسان متخصص در زمینه ترخیص کالا و داشتن آگاهی کامل به قوانین به روز گمرکات به راختی میتوانند شما را در این زمینه همراهی دهند.
چالش های موجود بر سر کالاهایی با حداقل اسناد
استفاده از کمترین تعداد اسناد ممکن است در ترخیص کالای شما چالش هایی را ایجاد کند. به عنوان مثال: قوانین مختلف در کشورها ممکن است از شما یک مدرک یا اسناد خواصی را بخواهد. در این مرحله دقت و آگاهی کامل داشتن به قوانین کمرک در هر کشور از اهمیت بسیار زیادی برخورد دار است.م همچنین داشتن ارتباطات فعال و پویا با مسئولین کمرک و تخصصی بودن خود ترخیص کار و تیم ترخیص کاری اش میتواند جلو این چالش های احتمالی را بگیرد.